Venner av Pompeys diskusjonsforum

Velkommen til Venner av Portsmouths diskusjonforum. Ta del i debatten rundt Englands meste spennende lag!

Venner av Pompeys diskusjonsforum
Start a New Topic 
Author
Comment
Puslespillet mangler enda noen biter.

Ja, det drar seg mot seriestart, og spenningen er (bør!) være større enn foran de siste sesongene. Høres kanskje pompøst ut, men for meg er det fortsatt uvirkelig at Pompey skal spille in the top flight. Jeghusker de "gamle dager" da jeg måtte høre på dårlig internettradio over en enda dårligere datamaskin med modem for å få fulgt ordentlig med på den siste og avgjørende kampen i sesongen - skulle Portsmouth oppretholde sin 1. divisjonsstatus?
Gode minner fra den gangen Bradders scoret det viktige målet tidlig mot Barnsley som kickstartet en grei 3-0 seier til oss, og sammen med et beleilig Huddersfield-tap seglet ny kontrakt. Det er ikke lenge siden.
I år blir det VG-børs, Canal+ og "så skal vi se bilder fra P.League-oppgjøret mellom Liverpool og Portsmouth(...) Pompey tok en tidlig ledelse..."

Sitter uansett med en følelse av at det er noe som mangler i troppen til Portsmouth. Vi har rutinen i lagdelene (keeperne, Zivkovic og (forhåpentligvis) Stefanovic i backrekka, Sherwood, Stone og Berger på midten og selvfølgelig Sheringham på topp).
Vi har talentene (Buxton og Taylor bak, Quashie og O'Neil på midten og Toddy og Yakubu foran).
Med talenter inkluderer jeg her spillere som Toddy og Quashie som er etablerte spillere med åpenbare kvaliteter, men som aldri har vist noe jevnt P.League-spill tidligere.
Spørsmålet er om vi har Premier League-spillerne? Jeg tenker på den typiske 27-åringen som holder litt under landslagsklasse. Jeg savner en Jody Morris, en Frank Lampard, en Jamie Redknapp om du vil, en Kevin Phillips eller en Ugo Ehiogu for den saks skyld. De trenger ikke være engelske, men jeg savner etablerte spillere som ikke er på hell som kan komme inn og heve Portsmouth til et midt på Premier League-tabellen-lag. Vi har selvsagt nok av spillere som KAN gjøre dette. Men jeg synes det er litt for mange usikkerhetsmomenter. Anderton er kroneksemplet på en slik spiller som i sine beste stunder dominerer, men som i de siste årene stort sett har vært skadet og ute av form. Han er neppe vært risken i forhold til lønninger i hvert fall. Vi har jo allerede Berger som etter mitt syn nesten er en blåkopi av Anderton hva skader og form de siste årene angår.
I øyeblikket er stallen vår en klar nedrykkskandidat, og vi vil vel ikke våkne opp av denne drømmen allerede i mai til neste år folkens?