Venner av Pompeys diskusjonsforum

Velkommen til Venner av Portsmouths diskusjonforum. Ta del i debatten rundt Englands meste spennende lag!

Venner av Pompeys diskusjonsforum
Start a New Topic 
Author
Comment
Uflaks/udyktighet?

Uff, det var kjipt i går. Fulgte kampen via vg sine sider, og der så det ut som enveiskjøring mot Charlton-målet. Men typisk nok så setter vi ikke sjansene. Helt enig i at Yakubu er for ineffektiv. Hadde han hatt normal uttelling på sjansene slik en normalt god premier league-spiss har, hadde vi hatt 7 poeng mer. Tre poeng i går mot Charlton, tre poeng mot arsenal i stedet for ett og tre mot city i stedet for ett.
Nå lukter det bunnstrid, og ingen seier siden august er svakt tatt i betraktning hvilke lag vi har møtt. Tap for Charlton, Birmingham og Blackburn, hvorav to var hjewmmekamper er for dårlig.
Ser imidlertid ikke helsvart på situasjonen. Det hadde vært mye verre om vi ikke skapte sjanser i det hele tatt.
Sier det jeg har sagt så mange ganger før, Portsmouth må være det laget i England som har gitt bort flest poeng de siste 5-10 minuttene. Det hadde vært uhyre interessant å se en statistikk på hvor mange poeng de har mistet i de siste minuttene i de 10 årene jeg har vært Pompey-fan. Men er det snakk om uflaks eller udyktighet? Jeg mener det siste.

Re: Uflaks/udyktighet?

Enig i dine observasjoner Torkil. Skulle gjerne sett en slik oversikt jeg også. Det var en sesong der vi nærmest ledet 1-0 i samtlige bortekamper. Så ble det 1-1 i 75. minutt, og 1-2 i sluttminuttene. Egentlig ganske likt Charltonkampen.

Det er godt å se at vi produserer mye sjanser ja, men problemet er at verken Roberts eller Yakubu er typiske goalgetters. Sheringham er jo eneste mann som scorer. Kanskje burde vi la Pericard prøve seg fra start sammen med Sheringham mot Liverpool.