Venner av Pompeys diskusjonsforum

Velkommen til Venner av Portsmouths diskusjonforum. Ta del i debatten rundt Englands meste spennende lag!

Venner av Pompeys diskusjonsforum
Start a New Topic 
Author
Comment
Scum-kampen et vendepunkt?

HERLIG med seier mot Scum! Og spesielt gledelig med Yak som matchvinner. Det er jo bare å håpe på at den mannen endelig får opp putte-frekvensen og til fulle innfrir det potensial vi alle vet han har! En Yak på opptur de neste kampene kan blir en nøkkel til å overleve, tror jeg. Dessuten bør jo selvtilliten til hele laget være på oppadgående etter å ha lagt erkefienden i bakken!

Nå er vi med igjen!

Re: Scum-kampen et vendepunkt?

Vendepunktet kommer givetvis når(hvis) vi vinder den første kamp på bortebane. Umiddelbart tror jeg, at det bliver svært hos Blackburn, men på den anden side har de skuffet så mange gange hjemme på Ewood Park i denne sæson, så hvorfor ikke?

Come on Pompey!

Re: Re: Scum-kampen et vendepunkt?

Har ingen tro på at dette blir vendepunktet. Ser ikke for meg at laget helt plutselig skal snu om og starte en vinnerrekke.

Re: Re: Re: Scum-kampen et vendepunkt?

Vel, den MÅ være et vendepunkt, ellers tror jeg det kan se stygt ut. Hadde vi ikke vunnet mot Scum, hadde f.eks. Leeds gått forbi oss.

Men jeg er enig at den store testen er om vi greier å ta bortepoeng, og slik sett er Blackburn-kampen viktig. Vi er avhengig av å få poeng der, for deretter følger jo en rekke med kamper mot topplag:

Det blir nok vanskelig å ta poeng fra Arsenal (tabell: 1) hjemme og Charlton (tabell: 6) borte i de følgende kampene.
Klarer vi å holde på de gode hjemmetaktene fra Scum-kampen tar vi Birmingham hjemme (tabell: 7), men det blir vanskelig. Ikke mindre vanskelig blir det i runden etter når Man U (tabell: 3)gjester Fratton Park.

Men så står kommer skjebnekampene i kø: først borte mot Leeds, så en hjemmekamp mot Fulham vi må vinne, før Leicester tar i mot oss i nest siste runde. Avslutningsvis møter vi Boro på Fratton park - mens Leeds og Leicester møter henholdsvis Arsenal og Chelsea i siste runde...

Det blir spennende dette...

Re: Scum-kampen et vendepunkt?

Tja, hvis vi havde tabt til Scummers sidste søndag, tror jeg ikke at vi havde vundet i går. Så det ser ud som om, at den virkelig blev et vendepunkt. Nu skal vi blot holde dampen oppe. Af de resterende 8 kampe, spilles de 5 på Fratton Park. Dette MÅ simpelthen blive udslagsgivende. Med lidt held bliver bortekampen mod Leicester betydningsløs, men det kræver sandsynligvis mindst yderligere 3 sejre. Jeg tror i hvert fald på, at vi klarer os nu.