Forum Vocalisten.nl
Start a New Topic 
Author
Comment
conservatorium

Sinds bijna een jaar volg ik zangles (klassieke zang) ik geniet er enorm van om te zingen, en volgens mijn lerares heb ik ook wel talent. Nu zit ik er over te denken om (in de toekomst) naar het conservatorium te gaan, maar hoeveel ervaring heb je nodig voor het conservatorium? En is het mogelijk om een deeltijd conservatorium-opleiding te volgen?

Re: conservatorium

Beste Rianne, je moet een toelatingsexamen doen om te kunnen worden toegelaten tot de opleiding. Als het goed is kan je zangdocent je daarbij helpen. Het gaat daarbij niet alleen om techniek en een goede toepassing daarvan, maar ook om solfège en het tonen van inzicht in de theorie. Bij mijn weten heeft het conservatorium Utrecht ook een deeltijd-opleiding (maar er zijn er inmiddels vast meer), wat eigenlijk betekent dat je Staatsexamen doet. Wat je ook zou kunnen doen is even googlen op de diverse opleidingen; een aantal heeft via internet een doe-het-zelf-solfège test, zodat je kunt testen hoever je al bent en wat je eventueel op dat gebied nog mist.
Succes!

Re: conservatorium

Hoi Noortje!

bedankt voor je antwoord; heb er veel aan gehad!

groetjes Rianne