Forum Vocalisten.nl
Start a New Topic 
Author
Comment
wie wil mijn demo beoordelen?

hey!

ben nieuw hier op dit forum, heb al heel veel interessant info gevonden waarvoor dank!

nu, wie heeft zin om mijn demo s te beluisteren en wat voor jury te spelen? alvast bedankt!

dit is de link

http://www.tjoff.biz/coolstuff/data/hello.mp3

mijn webstek is www.qtid.com/glow

Re: wie wil mijn demo beoordelen?

Je hebt een leuke stem. Echter een aantal dingen...goed luisteren naar of je de toon goed hebt. Je begint namelijk goed alleen soms zit je ernaast. Niet alle stukjes die je vibrato zingt pakken goed uit. Niet alle dingen moet je lang aanhouden, maar dat moet je zelf toch beoordelen. Heb je al zangles?

P.S.: Ik hoop dat je niet gekwetst bent, het is als opbouwende kritiek bedoeld. Als je dingen niet snapt, vraag het maar.

Re: wie wil mijn demo beoordelen?

hey!

bedankt voor je commentaar! leuk dat iemand antwoordt :)
ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt. heb nogal de neiging om lang uit te halen en soms is da ni altijd gewenst of vraagt het lied er niet om. maja ik wou er dan ook een andere versie dan die van lionelleke van maken.
enja, mss is het ook niet altijd zuiver op de toon. mijn pianist heeft meermaals moeten hameren op bepaalde noten die ik hoger of lager zong.
maar! het is opgenomen in 2 takes. dusja, had ik zoals proffesionals meerdere takes gehad dan zat mss wel alles goed :)
Ik heb in het verleden een 10-tal zanglessen van een uur gevolgd om ademhaling en techniek wat bij te werken. wekelijks ga ik de zondag zingen binnenshuis in een leuk knus studioke samen met een vriend (de pianist en maakt ook de arragementen voor de covers)
binnekort post ik nog demokes en ben dan ook zeer benieuwd naar jullie commentaren, feedback is altijd leuk!

Re: wie wil mijn demo beoordelen?

Je hebt wellicht gelijk dat je een eigen versie wil maken. Echter...ik denk dat mensen het blijven vergelijken met het origineel (is op zich ook niet echt gek toch?) Is het niks om zelf eens iets proberen te schrijven. Doe je wel eens aan improviseren? Dat kun je overal doen. En je kunt als je pianist een akkoordenschema speelt ook je helemaal uitleven. Beoordeel daarna wel eventueel samen met de pianist of je in de goede toon zat. Want ook met improvisatie geldt dat het wel moet kloppen (hoewel dissonantie ook leuk kan zijn, maar dat terzijde). Als je aardig kunt improviseren, moet een eigen zanglijn ook wel zijn te bedenken. Dan hoef je enkel nog een tekst als je dat wil (is wel gebruikelijk).