Forum Vocalisten.nl
Start a New Topic 
Author
Comment
Een paar vragen over zang.. Echt hulp nodig...

Hoi,

Ik ben zelf van mening dat ik wel redelijk kan zingen. De vibrato beheers k erg goed. Echter, ik heb een paar problemen..

Ik ben 20 jaar oud, maar mijn stem klinkt, na het opnemen, erg jong. Daarmee wil ik zeggen dat die stem niet klinkt als een stem van een 20 jarige jongen. Nu is mijn vraag: blijft je stem doorveranderen, ookal ben je uit de pubertijd?

Mijn tweede vraag is: als ik wat zachter zing, dan zing ik beter. Zodra ik wat harder begin te zingen wordt het al iets minder. Doe ik iets fout qua zang? Of beheers ik de techniek van het zingen nog niet?

Mijn laatste vraag is: wat is nu de beste voice warm-up?

Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen hiermee, want dit is echt zóó belangrijk voor mij...

Groetjes,

Alandreos

Re: Een paar vragen over zang.. Echt hulp nodig...

sommige jongens maken niet zo snel de overgang naar een echte mannenstem. Bij mij heeft dat ook veel langer geduurd. Daar kun je echter wel aan werken. Ook werken aan botresonantie geeft meer diepte aan de stem.
Je zou een keer kunnen komen voor stemtherapie (zie www.stembalans.nl) of structureel aan je stem werken in een groep (zie www.zangopeleiding.nl).
Vaak is het goed om iemand even te zien (zingen) m het goede advies te kunnen geven.
Borg Groeneveld